802 Networks koos voor de ERP-software van AFAS

"De persoonlijke aanpak is precies wat we nodig hebben."

802 Networks in het kort

Aantal medewerkers:

25 medewerkers

Gevestigd in:

Kontich

Klant van AFAS sinds:

November 2018

Interview met:
Nancy Van Sande (Office Manager)

Op eigen benen

In 2006 begon 802 Networks als distributeur van draadloze netwerken, met daarnaast installatie- en onderhoudsdiensten voor hun klanten. Na verschillende internationale overnames en het besef dat hun focus ergens anders lag, besloot het Belgische kantoor zich los te maken van de groep en onafhankelijk verder te gaan. Met meer dan tien jaar ervaring en een team van 25 professionals stond 802 Networks op eigen benen. Het bedrijf miste alleen een geïntegreerde softwareoplossing om hun bedrijfsprocessen te beheren. Nancy Van Sande, Office Manager, ging op zoek naar de juiste partner en vond in AFAS Software de perfecte match.

Zoektocht naar nieuwe software

Door de verschillende overnames had het bedrijf al enkele ERP-systemen zien passeren. “Als Office Manager ben ik binnen 802 Networks verantwoordelijk voor de papierwinkel. Daarom weet ik dus ook hoe belangrijk het is om het overzicht te bewaren over de administratie. Onze accountmanagers hielden hun trajecten bij in Excellijsten en in het magazijn gebeurde erg veel op papier. Zonder systeem is het enorm moeilijk dit bij te houden. Er kropen heel wat fouten in onze Excellijsten," herinnert Nancy zich. Zo begon hun zoektocht naar een nieuwe softwareoplossing.

 

Waarom AFAS?

Tijdens hun zoektocht wist 802 Networks precies wat ze nodig hadden en wat ze niet wilden. "Een vriendin vertelde me over de software van AFAS,” zegt Nancy. Ze besloot een bezoek te brengen aan het AFAS Clubhuis om meer te weten te komen over hun bedrijfscultuur en medewerkers. "Ik was meteen verrast door hun persoonlijke aanpak!" AFAS leek perfect aan te sluiten bij hun behoeften en wensen. Bovendien waren de mogelijkheden voor voortdurende updates en kennisontwikkeling binnen AFAS Software een belangrijke overweging.

Nancy (Office Manager): "AFAS sprong er voor ons uit, vooral door de persoonlijke aanpak tijdens het traject. Het systeem was meteen een match met onze noden en wensen."

Snelle implementatie

"Omdat het snel moest gaan, besloten we om te beginnen met het implementeren van de basisprocessen. Enkel wat we nodig hadden om 802 Networks draaiende te krijgen en te houden. Het was voor ons belangrijk om goed voorbereid te zijn als er een AFAS-medewerker langskwam. Alle data stond klaar om overgezet te worden zodat alles vlot kon gaan. Op amper een maand tijd konden we aan de slag! Onze laatste afspraak met de consultant was niet meer nodig omdat we al live konden. Uiteindelijk bleven we zelfs onder ons vooropgesteld budget."

"We kregen alle medewerkers mee in het systeem en bespaarden zo heel wat tijd en budget. Maar omdat we zo snel zijn gestart, was enkel de basis ingericht. Er waren dus nog wel wat dingen die aangepast en geoptimaliseerd moesten worden. Maar voordat we hier samen met AFAS aan de slag gingen, vertelden ze me over het AFAS-traineeship."

Een AFAS expert worden

Binnen 802 Networks is Nancy de persoon die het meeste in het systeem van AFAS werkt. Ze is met andere woorden de AFAS-beheerder. “Ik vind het dan ook geweldig om dingen zelf uit te zoeken en zelf het systeem in te richten”, zegt Nancy. Deze AFAS-beheerder nam dan ook deel aan het succesbeheer traineeship en beschrijft het als een waardevolle ervaring. “Voor 7 weken lang kwam ik 2 dagen in de week naar AFAS om intensief te werken aan een zelfgekozen case. Het is de ideale manier om aan een project te werken waarmee je aan de slag wilt, want je hebt tijdens deze weken altijd hulp. Daarnaast vergroot je je eigen kennis en vaardigheden waardoor je zelf sneller aanpassingen, toevoegingen en oplossingen kan doorvoeren."

"Je kreeg tijdens het traineeship een buddy aangewezen die je altijd vragen kon stellen. Zelfs buiten de traineeshipdagen stond mijn buddy klaar om mij verder te helpen met mijn project." ~ Nancy

Het belang van persoonlijk contact

"Ondanks dat ik niet vaak naar het Clubhuis in Kontich kom, voel ik me altijd meteen welkom dankzij de persoonlijke begroeting," deelt ze. "Verschillende medewerkers kennen mij bij naam, dus het voelt alsof ik langsga bij vrienden." Het persoonlijke contact met het AFAS-team merkt ze doorheen de hele organisatie. "Ik heb zelfs persoonlijk contact gehad met de Clubhuisbeheerder toen we het AFAS Belgique theater wilden huren. Er heerst altijd een super vriendelijke en joviale manier van communiceren," zegt ze. 

"Wanneer de consultant bij ons op bezoek komt, zit die gewoon bij ons aan het bureau, als een van de collega's." ~ Nancy

Nancy benadrukt dat het contact efficiënt en snel tot stand komt wanneer ze AFAS voor supportvragen benadert. Ze waardeert de bereikbaarheid van de volledige supportafdeling en het feit dat er altijd hulp beschikbaar is. "Als het dringend is, dien ik een incidentaanvraag in en dan word ik snel opgebeld," legt ze uit. Deze directe toegang tot ondersteuning zorgt ervoor dat de service van 802 Networks optimaal wordt ondersteund.

Optimalisaties en toekomstplannen

Nancy en haar team zijn altijd op zoek naar manieren om hun bedrijfsprocessen verder te optimaliseren. "Ik bleef altijd maar vragen krijgen om dingen aan te passen of er waren andere processen die ook gestroomlijnd mochten worden," zegt Nancy. Om deze problemen grondig aan te pakken, besloten ze de succesmanagers binnen AFAS aan te spreken om diverse optimalisaties door te voeren.

Met een vernieuwde huisstijl en logo kijkt 802 Networks ook naar verdere integraties. Ze werken aan de implementatie van een planningstool en een webshop, waarbij ze de mogelijkheden van AFAS Software volledig willen benutten. "We willen blijven groeien en onze processen verbeteren. Met AFAS aan onze zijde, zijn we klaar voor een veelbelovende toekomst,” zegt Nancy.

 

 

Automatiseer net als 802 Networks en ruim 14.000 organisaties je bedrijfsprocessen met AFAS Software.

 

Wil jij ook slimmer werken?