Alle AFAS-klanten werken nu in de cloud

2 jaar geleden maakte AFAS bekend dat het zou stoppen met de ondersteuning van lokale installaties van haar software-applicatie. Hierdoor kan betere dienstverlening worden aangeboden en kunnen updates sneller worden uitgerold zonder dat klanten hier iets voor hoeven te doen. Inmiddels werken alle AFAS-klanten volledig in de cloud. Wat een start van het nieuwe jaar!

Ontzorgen van klanten

De belangrijkste reden voor AFAS om te stoppen met de ondersteuning van lokale installaties is het bieden van een betere dienstverlening. Zeker in kleinere organisaties is er niet genoeg capaciteit aanwezig om te zorgen dat de systemen altijd up-to-date zijn en goed presteren qua performance en stabiliteit. Up-to-date blijven is net wat wij goed kunnen en dus ook willen overnemen van onze klanten nu iedereen in de cloud draait. Zo staan we garant voor de veiligheid en stabiliteit van het platform, en maken we het nog aangenamer voor onze klanten. 

Met lichte dwang

Waar bij veel softwarebedrijven de klanten de keuze hebben tussen lokaal of in de cloud te werken, koos AFAS voor een andere aanpak. Wij besloten alle klanten over te zetten, juist omdat veiligheid tegenwoordig zo belangrijk is. En om nog minder risico te lopen, laten we nu ook onze klanten alleen nog met 2-factorauthenticatie inloggen. 

Voor betere service

Naast veiligheid en performance krijgen klanten ook meer voordelen door de switch te maken naar de cloud. Ze hoeven geen servers meer te onderhouden of te updaten en kunnen nu ook standaard gebruik maken van automatische koppelingen met de bank, ingebouwde dashboards en zo veel meer. Allemaal zaken die de klant eerst zelf moest regelen, maar wij nu eenvoudig van ze overnemen.