Bij aankomst werden de aanwezigen verwelkomd op een kleurrijk productplein. De sfeer was gemoedelijk met volop gelegenheid om te genieten van een kopje koffie of vers sapje met iets lekkers. Een gigantische fototijdlijn met hoogtepunten uit 15 jaar AFAS sleurde de bezoekers mee door de rijke historie van het bedrijf. Op het productplein konden de gasten kennismaken met 19 partners die hun producten en diensten presenteerden die naadloos aansluiten bij de software van AFAS. En om alvast de praktische kant van Profit 3 te ervaren, konden ze hier als een van de eerste klanten een kliksessie meemaken. De toon was meteen gezet: dit was een event om terug te blikken, bij te leren en te kijken wat de toekomst zal brengen.
Vervolgens was het tijd om te ontdekken wat Profit 3 te bieden heeft. In totaal waren er 36 boeiende deelsessies verspreid over twee dagen, elk 45 minuten durend. Zo was er voor ieder wat wils, met sessies in de ochtend én namiddag. De keuze was uiteenlopend: van handige snufjes in Algemeen met gloednieuwe zoekfuncties tot de nieuwste HR-trends en alles over duurzaam ondernemen met CSRD. De experts van AFAS namen de gasten mee op sleeptouw door de nieuwste features van de software. Met oog voor zowel de praktische toepassingen als de toekomstgerichte mogelijkheden.
De sessies over AI gaven inzicht in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie binnen de software en hoe we daar de komende tijd intensief op gaan inzetten en onderzoeken. Dit zodat jouw bedrijfsvoering niet achter zal blijven. De vermelding over de vierdaagse werkweek gaf stof tot nadenken over hoe we een mooie werk-privé balans kunnen creëren dankzij de hulp van AI. En om de theorie meteen in de praktijk te brengen, konden de aanwezigen tijdens deze dagen met behulp van VR-brillen workflows in Profit 3 op een unieke manier ervaren.
Tussen de sessies door konden de gasten genieten van een heerlijke lunch, verzorgd door de eigen AFAS-koks en collega's. De BBQ op beide dagen was een groot succes, met malse stukken buikspek, zalm, ribbetjes en een vegan burger die door iedereen werd gewaardeerd. Allemaal vers bereid op Big Green Egg barbecues en door eigen mensen.
Een van de nieuwste troeven van de AFAS Open was de AFAS Open app. Hiermee konden de gasten hun eigen programma samenstellen, in contact komen met andere aanwezigen en op de hoogte blijven van het laatste nieuws. De app was gebruiksvriendelijk en bood een handige toevoeging aan de beleving.
Na twee dagen boordevol kennis, inspiratie en plezier namen de aanwezigen afscheid met een digitale goodiebag vol handige informatie en leuke extra's. De gasten gingen naar huis met een frisse blik op hun werkzaamheden, nieuwe inzichten over de toekomst van hun bedrijf én waardevolle contacten met andere AFAS-gebruikers en partners. We willen alle aanwezigen bedanken voor hun komst en enthousiasme. Jullie hebben van de AFAS Open 2024 een onvergetelijke gebeurtenis gemaakt!