Het afgelopen jaar kenmerkte zich voor AFAS Software als een jaar vol hoogtepunten. Zo vierden ze hun nieuw Clubhuis in Kontich met een officiële opening voor zowel klanten, buren als familieleden. Meer dan 5000 bezoekers namen afgelopen jaar een kijkje in het nieuwe Clubhuis en 279 mensen waren te gast in de AFAS Skybox van KV Mechelen. Het bedrijf vierde haar 50ste medewerker met de eerste AFAS kok.
In het afgelopen jaar is de omzet van AFAS met dertien procent gegroeid naar 8,4 miljoen euro. De productiviteit was opmerkelijk met een omzet van maar liefst 184 duizend euro per FTE. Verder verwelkomde het softwarebedrijf meer dan 60 nieuwe klanten in diverse sectoren waaronder Center Parcs, Hubo, Verhelst Group, de kringwinkel Antwerpen en Vandelanotte.
In 2022 is AFAS er niet alleen financieel op vooruitgegaan, ook is het aantal medewerkers toegenomen. Zo zijn er op een jaar twaalf medewerkers bijgekomen, waardoor de teller nu op 52 staat. Een nieuwe afdeling is ontstaan, namelijk het hospitality team. Dit was mogelijk dankzij de extra werkgelegenheid in het nieuwe Clubhuis met theater en restaurant. De afdeling Customer Support groeide het hardst. Van de twaalf nieuwe medewerkers gingen zeven aan de slag als Customer Support medewerker. De klantvriendelijkheid die de klanten aan deze afdeling geven is gestegen naar 9,5 op 10.
De groei die het softwarebedrijf doormaakt, creëert automatisch verplichtingen om het beter te doen voor anderen. Met de AFAS Foundation steunt het bedrijf dan ook projecten die een positieve impact maken op de samenleving. Met de Foundation is er maar liefst 7,7 miljoen euro besteed aan projecten waarvan er zes in België zijn opgestart.