Koster is gecharmeerd door AFAS. “En vooral van de analyses”, zegt hij. “Die zijn enorm krachtig en je kunt de organisatie er snel mee van informatie voorzien. Vroeger wilden mensen ook graag inzicht, maar kon dat niet. ‘Kan niet’ bestaat nu niet meer, alles kan met AFAS.” Daarnaast zijn de interne processen efficiënter geworden dankzij workflows, wat heeft geleid tot kostenreductie.
Neckermann.com maakt gebruik van verschillende HR-cockpits, zoals bijvoorbeeld de verzuimcockpit. Het maken van de analyses voor deze cockpits gebeurt iedere nacht automatisch, dus heeft de organisatie daar geen omkijken naar. Elke leidinggevende treft ’s morgens bij het opstarten de actuele gegevens van zijn afdeling aan. Hij of zij weet dus precies hoe het ervoor staat en waar er ingegrepen moet worden. “De analyses geven al onze afdelingen eenvoudig inzicht en overzicht”, aldus Ko Koster.
Neckermann.com is één van de grootste e-commercebedrijven in Europa. De website neckermann.com biedt consumenten een ruim assortiment met meer dan 150.000 artikelen op gebied van mode, wonen, slapen, elektro, huishoudapparatuur, beauty en sport & vrije tijd. Iedere maand vinden ongeveer 300.000 Belgen hun weg naar de website. Er werken in totaal zo’n 550 medewerkers.