AFAS Software realiseert 18% omzetgroei in 2014

“Klanten geven voorkeur aan huur en willen hun software in de cloud”

Robert Koelman, directeur van AFAS Software over de resultaten: “Een belangrijke reden voor de groei in 2014 is de toename van het aantal klanten dat kiest voor een complete ERP-oplossing. De automatisering van de interne, administratieve processen – van offerte tot en met facturatie – biedt enorme efficiencyvoordelen en organisaties zien ook de toegevoegde waarde van vergaande ketenintegratie in. Daarom besluiten ze steeds vaker om ons complete ERP-pakket in te zetten.”

Hoofdpunten van de jaarcijfers 2014

-          AFAS Software realiseerde in 2014 een omzetgroei van 18%.

-          40 nieuwe klanten in 24 nieuwe sectoren.

-          Het aantal medewerkers steeg van 14 naar 18.

Sterke groei door 40 nieuwe klanten in 24 sectoren

AFAS Software boekte in verschillende sectoren uitstekende resultaten. In 2014 werden 40 nieuwe klanten verwelkomd in 24 sectoren.

De groei situeert zich in zeer diverse sectoren waaronder de bouwsector, kleinhandel en heel wat dienstverlenende organisaties. Vooraanstaande bedrijven zoals Generali Belgium, Aviapartner en Betonac  zijn enkele van de bedrijven die kozen voor de oplossingen van AFAS Software.

Duidelijke trends: huren en cloudoplossingen

AFAS Software ziet een duidelijke verschuiving van kopen naar huren van software.

Robert Koelman verduidelijkt: “Nieuwe klanten kiezen uitsluitend voor het huren van software tegen een vast tarief per maand. Hierdoor vermijdt de klant een grote, eenmalige factuur voor de jaarlijkse licentiekosten.  Hij kiest steeds meer voor een vast bedrag per maand dat afhankelijk is van de omvang van de organisatie. Het huren van onze software verlaagt de drempel om met onze producten aan de slag te gaan. Daarnaast merken we dat klanten onze software liever in de cloud hebben. Ze maken dan geen gebruik van eigen servers waarop de software wordt geïnstalleerd, maar van een centraal systeem dat online toegankelijk is.”

Sponsoring van KV Mechelen

Hoogtepunt voor 2014 was het sponsoring van de Mechelse eersteklasser, KV Mechelen.

Met deze samenwerking heeft AFAS zijn lokale en langdurige verankering in Mechelen en België benadrukt. De naam van AFAS Software is vanaf het huidige seizoen en de volgende 2 seizoenen – naast onder andere hoofdsponsor Telenet – te zien op de truitjes en in het stadion. Daarnaast optimaliseerde voetbalclub KV Mechelen zijn administratieve werking met behulp van de software van AFAS.