Nieuwe naam en live entertainment 2.0 met partner AFAS Software

Het Sportpaleis staat na 91 jaar aan de vooravond van een volgende mijlpaal

Antwerpen/Kontich, vrijdag 4 oktober 2024 – Be•at, zaaluitbater van onder andere Sportpaleis, Lotto Arena en Vorst Nationaal, wil het Sportpaleis in al haar facetten naar ‘the next level’ tillen om anno 2033 – het jaar waarin het Sportpaleis honderd jaar zal bestaan – mee bovenaan het lijstje van magistrale concertzalen te staan. Kortom, live entertainment 2.0 zowel qua infrastructuur als qua ultieme bezoekerservaring. Het Oosterweelproject stimuleerde de realisatie van deze droom om zo het Sportpaleis de toekomst in te loodsen als één van de meest opvallende landmarks van Antwerpen. Voor het verwerkelijken van deze toekomstvisie neemt het Sportpaleis voor het eerst in de geschiedenis een ‘naming rights partner’ onder de arm met name “AFAS Software”, een prominente speler in de software business en expert in het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naast de implementering van het ontwikkelingsplan an sich, zal er tevens een nieuwe naam voor het Sportpaleis bedacht worden. Aangezien ‘het Sportpaleis’ een begrip is in België en ver daarbuiten lanceren be•at en AFAS Software een warme oproep naar het grote publiek om naamsuggesties te delen via sportpaleis.be/nieuwenaam. De nieuwe naam zal begin 2025 bekendgemaakt worden. Meer details hieromtrent volgen in een latere berichtgeving.

Uniek partnership voor het komende decennium: Sportpaleis X AFAS Software

Het Sportpaleis, gebouwd in 1933, is een iconisch gebouw met een rijke geschiedenis. Investeringen in nieuwe faciliteiten en comfort voor bezoekers zijn noodzakelijk om tegemoet te blijven komen aan de groeiende verwachtingen van haar vele bezoekers.

De samenwerking tussen be•at en AFAS Software – twee jonge, dynamische bedrijven met dezelfde waarden en visie – maakt het mogelijk om drastische veranderingen door te voeren en de bezoekerservaring de komende zes tot negen jaar in totaliteit te perfectioneren.

Zo vertelt Jan Van Esbroeck, Managing Director van be•at: “In de afgelopen jaren hebben we stapsgewijs met innovatieve ideeën en kleine ingrepen vernieuwingen doorgevoerd. Maar nu krijgen we de kans om het Sportpaleis grondig aan te pakken, vooral omdat het Oosterweelproject ons een momentum biedt. Door de samenwerking met AFAS Software zetten we een belangrijke stap voorwaarts en kunnen we een rooskleurige toekomst voor het Sportpaleis consolideren. De kleine details maken het verschil tussen een aanvaardbare en een fantastische ervaring. Wij gaan zorgen voor een fenomenale totaalervaring op het vlak van veiligheid, dienstverlening, comfort en beleving. Het doel is om alles rond te hebben tegen 2033 zodat de 100-jarige viering van ‘het nieuwe Sportpaleis’ een mooie, symbolische bekroning wordt.”

Machiel den Dekker, Directeur van AFAS Software vervolgt: “De hernieuwing van het Sportpaleis sluit aan bij ons DNA van innovatie. Het partnerschap met be•at is de start van een nieuw, fantastisch tijdperk waarin we heel het concertgebeuren naar ‘the next level’ zullen tillen. AFAS Software speelt een cruciale rol in het toekomstplan van het Sportpaleis. Denk aan de integratie van nieuwe technologieën, automatisering van de bedrijfsprocessen en de verdere transitie naar de eventlocatie van de toekomst, de bouw van een nieuwe VIP-lounge, enzovoort. We zijn heel trots op deze samenwerking en enorm enthousiast. We gaan alles in het werk stellen om een positieve bezoekerservaring te creëren, tot in de kleinste details.”

15-jarig bestaan AFAS Software

De aankondiging van het partnership tussen be•at en AFAS Software is een heel speciaal gebeuren. Voor AFAS is het daarenboven een extra bijzondere aangelegenheid want AFAS bestaat vandaag vijftien jaar en kan op deze manier de connectie met België laten zien, en deze verbondenheid de komende jaren versterken.

“Hoe kunnen we onze connectie met België beter laten zien dan ons te linken aan het Sportpaleis, een iconisch gebouw waar muziek en sport op het hoogste niveau beleefd worden, en deze unieke locatie – net zoals één van onze belangrijke waarden – mensen verbindt. Be•at en AFAS Software hebben op alle vlakken een mooie klik samen. Het Sportpaleis past perfect bij de verbindende en innovatieve spirit van AFAS. Samen gaan we een nieuwe standaard zetten voor live entertainment in ons land. Kortom, een ‘match made in heaven’”, aldus Machiel den Dekker.

Nieuwe naam voor Sportpaleis

Met AFAS Software als ‘naming rights partner’ komt er ook een nieuwe naam voor het Sportpaleis. “Onze samenwerking met be•at start officieel op 1 september 2025 maar we hopen de naam begin 2025 al te lanceren”, aldus Machiel den Dekker. “Omdat deze locatie zo'n belangrijk deel uitmaakt van onze cultuur, willen we heel België betrekken bij het kiezen van deze nieuwe naam. Alle suggesties en creatieve ideeën zijn welkom via sportpaleis.be/nieuwenaam.” Meer details over de bekendmaking van de nieuwe naam e.a. worden in een latere fase meegedeeld.

Over AFAS Software

AFAS Software ontwikkelt innovatieve bedrijfssoftware die alle administratieve processen automatiseert in één en hetzelfde softwarepakket. Het bedrijf staat bekend voor gebruiksvriendelijke software en een klantgerichte benadering, waardoor bedrijven in alle sectoren efficiënt kunnen werken. Met meer dan vijftien jaar ervaring is AFAS een betrouwbare partner die streeft naar leuker en beter werken met meer oog voor de maatschappij. Onze missie is: inspireert beter ondernemen. Dat wordt bereikt door het leveren van software die onnodige handelingen, dubbel werk en fouten wegwerkt. Hierdoor houden organisaties tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden: kwaliteit en werkplezier.

Over be•at

Be•at is de drijvende kracht achter de meest iconische evenementenlocaties in België, waaronder het Sportpaleis, Lotto Arena en Vorst Nationaal. Bij be•at draait alles om het samenbrengen van mensen door de magie van muziek, cultuur en entertainment. Met een sterke focus op innovatie en duurzaamheid faciliteert be•at elk jaar 800 onvergetelijke evenementen voor liefst bijna 3 miljoen bezoekers. Meer info: https://beatvenues.be.

Contactgegevens voor pers:

Jan Van Esbroeck, CEO be•at, en Machiel den Dekker, directeur AFAS Software, zijn beiden beschikbaar voor interviews.

Neem voor meer informatie contact op met:

• Birgit Ketele, communicatiemanager be•at
  • Tel.: 0477 52 71 89